۲ طرح جدید بخش کشاورزی کردستان در دست اجراست
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد فرید سپری پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی استان با موضوع خشکسالی تعداد طرح‌های حوزه بهسازی و باغداری استان را ۵۷ طرح عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح‌ها نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه است و تعداد ۲۵ طرح دیگر در نقاط کلیدی استان با هزینه‌ای حدود ۳۱ میلیارد تومان در دست اقدام است.

زیر سازی جاده

 

وی با اشاره به کاهش بارندگی امسال و سرمازدگی و افزایش درجه حرارت که ضربه مهلکی به گیاه وارد می‌کند، اظهار کرد: به منظور پیشگیری از مخاطرات و آسیب‌های احتمالی ۱۰۶ پروژه بخش کشاورزی ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی وضعیت مزارع دیم که در ارتفاعات بالاتر از سطح دریا قرار دارند را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: مزارع دیم در ارتفاع بالای هزار و ۶۰۰ متر از سطح دریا قرار دارند وضعیت نسبتا خوبی دارند.

وی یادآور شد: در مزاعی که ارتفاع زیر هزار و ‌۶۰۰ متر از سطح دریا دارند مانند کامیاران، سنندج و مریوان با مشکل جدی مواجه هستیم.

وی هزینه خرید علوفه اضطراری را یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان مورد نیاز دانست و افزود: بخش کشاورزی حفاظتی نیازمند توجه ویژه‌ای است.

به گفته وی، تامین شکر یارانه‌ای در راستای حفاظت از زنبور عسل و تغذیه آن ضروری است در غیر این صورت خسارت زیادی به زنبور عسل وارد خواهد شد.

ژئوممبران

 

وی مزارع زیرکشت گندم استان را ۶۰۰ هزار هکتار و مزارع جو را ۳۶ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: در سال‌هایی که با کاهش بارندگی و خشکسالی مواجه هستیم آسیب جدی به این محصولات وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه به ازای هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ۲۰۰ هزار تومان هزینه مورد نیاز است اظهار کرد: کشاورزان به دلیل درآمد پایین انگیزه مبارزه ندارند در این راستا حمایت از آنها به منظور حفظ محصولات کشاورزی ضروری است.

وی با اشاره به کاهش بارندگی امسال گفت: ریکاوری مزارع استان و استفاده از اسیدهای آمینه و ریزمغذی‌ها تاثیرگذار است و می‌تواند به بهبود محصولات کشاورزی کمک کند.

وی سرمایه‌گذاری در حوزه مبارزه با آفات و سن زدگی مزارع ضروری برشمرد و گفت: اگر در مراحل کوهپایه‌ای به صورت جدی مبارزه نکنیم سال آینده با طغیان بیشتری مواجه خواهیم شد.

 

منبع فارس نیوز





:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: